Tussen haar vriendinnen op het klantcontactcentrum vond Janis van de Wetering het héél gezellig. Toch stapte ze over naar de serviceafdeling. ‘’Hier ben ik vooral bezig met het inplannen van monteurs bij de klanten. Daar ligt echt mijn hart!’’
‘’Na een baan als verkoopster in een kledingwinkel, kwam ik bij een callcenter terecht’’, aldus Janis. ‘’Het bellen vond ik leuk. Maar al gauw kreeg ik ook taken die me minder lagen. Als mensen het energiecontract van een overleden familielid wilden opzeggen, moest ik bijvoorbeeld vragen hoe het met hun eigen contract zat. Vreselijk. Dus toen een paar vriendinnen van me die al bij Kemkens werken met tipten, heb ik hier gesolliciteerd.’’
Bij het klantcontactcentrum had Janis het uitstekend naar haar zin. Al miste ze na een tijdje wat afwisseling. “Soms zat ik veertig uur per week aan de telefoon. Daarom volgde ik een opleiding tot schoonheidsspecialiste. Niet om daar écht mijn werk van te maken, hoor. Daarvoor vond ik mijn baan te leuk.”

Op een gegeven moment kon Janis op vrijdagen taken overnemen van een collega bij de serviceafdeling. “Dat werk past nóg beter bij me, want daarbij heb je intensief contact met de monteurs. Toen er een interne vacature voorbijkwam, hoefde ik dus niet lang na te denken”, lacht Janis. Nu is ze planner. “Ik ben nu vooral bezig met het maken van planningen en offertes maken.”

Janis doet niet alleen ander werk, ze heeft ook andere collega’s gekregen. “Ik was de enige vrouwelijke planner op deze afdeling op dat moment. Ik zit niet meer alleen maar tussen mijn vriendinnen, maar tussen veel oud-monteurs met een technische achtergrond. Als ik ergens niet uitkom, helpen ze me fantastisch. Ook op deze afdeling staan we voor elkaar klaar en is het gezellig. In dat opzicht is er niets veranderd. Ik ben dus heel erg blij met deze interne stap.”

Delen